Aaron nafi isteri pilih heroin lakonan




KELUARGA bahagia. Aaron bersama Diyana dan tiga anak mereka 
(dari kiri)Dahlia Arissa, 2 tahun, Danish Anaqi, 8 tahun dan Dwi Arinna, 6 tahun.

SEBARANG cerita yang melibatkan Aaron Aziz semua orang ingin tahu sehinggakan timbul kisah yang peminat fanatik aktor kacak itu marah-marah apabila Aaron dikatakan ‘tangkap muat’ dengan menerima tawaran berlakon drama dan filem yang dirasakan tidak sesuai dengan status dirinya sebagai ‘Hero Pujaan Malaya’.

Mengambil contoh filem Datin Ghairah dan terbaharu, Ngorat yang dikatakan tidak sesuai dibintangi Aaron, peminat juga mahukan Aaron lebih selektif dalam pemilihan drama mahupun filem selepas ini. Itulah penangan pelakon yang membawakan watak Adam dalam drama hebat yang kini ditayangkan di Astro, Adam & Hawa.

Akibat daripada populariti yang diraih Aaron, 36, tempiasnya turut terkena isteri Aaron, Diyana Halik, 30, yang juga ibu kepada tiga anak mereka, Danish Anaqi, 8 tahun, Dwi Arinna, 6 tahun dan Dahlia Arissa, 2 tahun. Cerita mengenai Diyana yang dikatakan sering mengawal Aaron dan kuat cemburu bukan lagi perkara baharu.

Perkara itu menjadi bertambah hangat apabila kelmarin, akhbar Kosmo! Ahad dalam ruangan gosipnya menampilkan kisah seorang isteri kepada aktor yang dilabelkan sebagai menjadi ‘pujaan Malaya’ ketika ini. Isterinya itu dikatakan sudah berani memberi cadangan bagi menentukan calon heroin yang sesuai bergandingan dalam produksi lakonannya.

Dalam perkataan yang mudah, isteri aktor itu membuat cadangan aktres yang boleh bergandingan dengan suaminya itu. Biarpun tidak menyebut nama Aaron dan Diyana, namun umum boleh mengagak gosip ditujukan kepada pasangan Aaron dan Diyana.

Enggan membuat sebarang telahan palsu, Kosmo! menghubungi Aaron untuk mendapatkan penjelasan mengenai perkara itu.

Kosmo!: Ada peminat yang kurang senang apabila Aaron berlakon dalam filem-filem ringan seperti Datin Ghairah dan Ngorat. Boleh Aaron komen?

AARON: Sebagai pelakon saya bukan diva yang suka memilih watak. Saya juga tidak mahu orang menganggap hanya memilih watak-watak yang serius sahaja. Watak dalam filem Ngorat adalah satu watak berlainan yang harus saya cuba.

Adakah selepas ini Aaron akan berlakon lagi dalam drama mahupun filem-filem ringan walaupun peminat tidak suka?

Ya, saya akan terima. Saya juga tidak mahu timbul cerita yang mengatakan saya memilih watak. Walau bagaimanapun, saya akan lihat terlebih dulu watak dan jalan cerita sama ada ia sesuai dengan saya.

Setiap drama dan filem lakonan Aaron semuanya mendapat sambutan hebat. Bagaimanakah penerimaan Aaron terhadap perkara itu?

Saya anggap itu sebagai rezeki namun tidak bermakna semua drama mahupun filem lakonan saya akan mendapat sambutan hebat. Apa yang boleh saya cakapkan, drama-drama dan filem-filem lakonan saya sukses disebabkan pelbagai faktor seperti jalan cerita, skrip, arahan dan juga daripada semua tenaga produksi.

Sekarang ini, drama lakonan Aaron iaitu Adam & Hawa begitu mendapat sambutan selepas drama Nora Elena pada tahun lepas. Apakah perasaan Aaron tentang perkembangan tersebut?

Saya rasa drama itu popular hasil daripada impak novel itu sendiri yang popular dan laris di pasaran.

Jika dahulu isteri anda dikhabarkan mengawal anda, kini timbul cerita mengatakan Diana menentukan siapakah heroin yang layak berlakon di samping anda. Benarkah?

Tidak adalah. Sebenarnya ia terpulang kepada pihak produksi yang menentukan siapa pelakon-pelakonnya. Memang ada penerbit yang bertanya kepada saya mahu berlakon dengan heroin mana tetapi kata putus tetap dibuat oleh saya bukan Diana.

Dengarnya anda akan berlepas ke Akrika Selatan keesokan harinya untuk program rancangan realiti Fear Factor Asia (FFA). Kongsikan.

Saya akan berada di Afrika Selatan untuk rakaman program rancangan realiti Fear Factor Asia sehingga 17 November ini. Saya bukan sahaja bertindak sebagai pengacara program ini tetapi turut melakukan aksi-aksi lasak dan berbahaya. Semalam saya baru selesai buat aksi di dalam kontena yang dipenuhi oleh ular untuk promo program ini.

Selain daripada itu apakah aktiviti anda lagi?

Saya baru selesai menjalani penggambaran filem Lari arahan Ahmad Idham. Filem baharu saya iaitu Dampak dan Cicakman 3 bakal menyusul di pawagam tidak lama lagi. Pada bulan Disember nanti, saya akan mengikuti kunjungan ke Vietnam dan Korea sempena kejayaan Anugerah Bintang popular (ABP).

1 comment:

  1. abang aaron oo abang aaron..nasib baik hang bukan laki cek..kalau hang laki cek dah lama cek kontrol hang..hehe gurau aja...

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...