Ni dia mak bapak yang kreatif nak hiburkan anak ~




dinovember ~ ibu bapa  kreatif  hidupkan dinosour  untuk anak-anak

Ibu bapa yang kreatif ~  Refe dan Susan Tuma menemui cara tersendiri  untuk menghiburkan  empat orang anak mereka. Dinovember kini telah menjadi hit di  web dengan lebih daripada 75,000 ' likes ' di Facebook .Ibu bapa lain juga turut  melakukan perkara yang sama dan menghantar hasil mereka ke laman web tersebut.

Ketika terjaga dari tidur, ibu bapa tersebut , Refe dan Susan Tuma memutuskan untuk meyusun dinosaur mainan anak-anak mereka untuk membuat ia kelihatan seperti mereka hidup pada waktu malam, kekreatifan mereka ini telah mencetuskan satu tradisi keluarga dan kegilaan di internet.

Pasangan itu, dari Kansas City , Amerika Syarikat, bermula Dinovember tahun lepas sebagai satu cara untuk menggalakkan Adeia , enam, Alethea , lima dan Leif , dua untuk tidur sepanjang malam.

Anak -anak mereka  tidak sabar untuk melihat kejutan pagi hari , melihat aksi apa dinosour pada hari tersebut. Dan selepas berkongsi gambar-gambar mereka di Facebook , ibu bapa lain di seluruh dunia turut  menyertai dan  berkongsi hasil kreatif mereka. sumber http://www.dailymail.co.uk











3 comments:

  1. alala..kreatifnya...bole la 'sakat' budak2 ni nanti..hehe

    ReplyDelete
  2. memang kreatif sangat nie...tapi penat juga nak kemas balik tu. haha

    ReplyDelete
  3. kreatif .....
    Senang menang dengan Nippon
    http://azahairi.com/2013/11/nipponcontest/

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...