Hasil eksperimen | keywoards dan entry gambar.



Assalamualaikum.Apa yang merapu ni? eksperimen sains yer? Macam ni, konon² sedang menaiktaraf pengetahuan tentang teknik SEO,cuba sikit² dan perlahan². Nak tengok saya cepat tangkap tak apa yang di baca.SEO..konon² nak bagi up trafik..perasan koya semua ada aku ni.Takpelah cakaplah daku syok sendiri. =P  jelir lidah sudah tehehe

Macam nilah kawan², beberapa bulan lepas,saya sengaja publish entry takde motif, ada 3 semuanya,letak title dan gambar² sahaja..nak buat eksperimen kononnya.Saya publish ini , gambar upin & ipin , gambar hantu , the most beautiful flower in the world , letak tajuk dan gambar dengan nama sama yang spesifik, contohnya jika post title gambar upin ipin,gambar² yang saya letak disitu pun saya saved dengan nama yang sama,gambar upin ipin jugak. Saya nak tengok hasilnya pada search keywoards,adakah menjadi ekperimen saya buat ni?

Nak tahu hasilnya setelah beberapa bulan ? ini hasil pada  statistik akaun gmail atau  belog saya ,


surprise!! hanya keywoards gambar upin ipin itupun 3 kali search jer..

Ini pula hasil pada statistik Nuffnang ,


tehehe tak mencapai matlamat,serius failed,saya tak paham lagi apa itu nak bg match keywoards dan gambar entry,dah sah² kena baca lagi,baca dan baca.. membaca itu jambatan ilmu..ya,saya sokong dan percaya akan itu sekarang! Ternyata saya malas membaca tips SEO hurm =(

Sesiapa yang teror dan otai SEO tu,tolonglah bagi saya paham..boleh sharing tak ilmu tu sama².. sharing is caring kan,sharing is also power kan..bagi2 lah sikit ilmu di dada tu..banyak pahala..




4 comments:

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...