dunia hari ini | aku membebel.



 

Assalamualaikum.Terlebih dahulu,semua orang duk sibuk2 pasal flashmob sekarang ni.ape kebendanya?tengok sini. Pastu tengah duk kecoh2 jugak tang bunyi pelik2 jadi kat Sabah.Seram i tau..Hadoii..macam2 sekarang ni kan,dunia dah tua,dah dekat hari kiamat? takut saya..

Nak bebel ape tak tahu sangat,dah berapa hari memang tak berupdate blog..bersawangnya belum lagi..sebenarnya cuti panjang,sempat balik rumah mak mentua,mak mentua sempat bercerita,peristiwa terjumpa mayat di tepi sawah padi,ishk ishk..last time saya balik kampung rumah mak sendiri,bapa saya pulak story rumah si polan dekat2 jer umah kami dah meninggal dunia 3 hari baru ketahuan dek orang..aduss..al-fatihah sudah..pening pulak macam2 perkara berlaku sekarang ni.

Ni sedang bercuti panjang di rumah emak saya,walaupun rumah kosong,emak ayah saya bercuti ke Pasir Mas rumah kak Long .Saya sanggup melepak2 kat sini sambil tunggu emak balik beberapa hari lagi.Bosan tahap gaban toksah ceritalah kalau emak kita takde.Perasaannya sama macam kita belum kahwin jugak.Emak sentiasa menjadi insan terpenting dalam apa2  keadaan pun.Kalau takde emak rasanya tak chill - tehehe - rasa nak demam jer.. ada korang camni?

Sebenarnya memang saya rasa kurang selamat tinggal di rumah sendiri.Banyak kejadian tak disenangi kebelakangan ni.Lebih2 lagi sebelah rumah disewa budak2 lelaki bujang yg memang lain macam perangainya,bawak pompuan keluar masuk- sesuka hati..paling best,baru2 ni tuan rumah duk call bertanyakan orang sebelah tu dah lama tak bayar sewa.Bila call semua tak dapat.Oleh kerana kami tak nak masuk campur,kami suggest kat tuan rumah datang sendiri kerumah diorang ni....Hari tu balik dari kampung,sampai rumah..memang hangin satu badan bila tengok pintu rumah kami kotor kena lempar dengan tanah lembik cam tahik lembu..kalau korang lah kan.. agak2 sape yang buat? naik angin tak? tehehe...Allah ada,hukum karma pun ade jugak.. wasalam.





2 comments:

  1. sabar la akak,, nak wat camne orang camtu,, akak orang klate ek? hehe

    ReplyDelete
  2. @muja,akak org selangor..tp study dulu kat klate n stay lama jugak dulu,kak long dapat org pasir mas.

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...