Bestnya blogging | dengan Nuffnang & Churp-churp


Assalamualaikum murid -murid. Kehkeh perasan cekgu kejap..Murid-murid,cekgu nak tanya ni,tahu kan apa tu Nuffnang ? Churp-churp  pun tahu jugakkan ? Belum daftar  Churp churp ? daftarlah sekarang DI SINI  , ia tidak mengganggu status Glitteratti Nuffnang anda. Nak tahu cara mudah letak iklan churp-churp dalam blog anda,macam saya punya kat atas tu? senang jer KLIK SINI.

Best sangat ke berblogging sambil duk semput marathon kejar2 kempen Nuffnang dan Churp2 ? Inilah jawapannya. Klik gambar bawah ni nak tengok kasi jelas sikit,

inilah hasilnya saya berblogging sambil ber Nuff -nuff selama setahun lebih ,rasanya saya register Nuff bulan Oktober 2010.Sampai la ni sy tak pernah cash out earning ,sebab dah obses nak bg tabung banyak sikit..mula2 mmg semput..nak dapat RM20 sebulan pun payah..Bila Buffered earning mula menapak,barulah boleh bernafas!

Lepas tu bila cari informasi lebih sikit cara nak tambah earning,mesti kena bagi trafik up lebih skit kan,mulalah ambik langkah touch up rupa paras blog,baiki post entry,guna SEO mana yg pandai,tunggang tebalik la jugak..blogwalking seluruh alam ..nget nget cam nak pitam kejar earning.. ekeke

Lain story dengan churp2,saya rasa sangat rugi sebabnya,saya reg sama tarikh  saya register Nuffnang,tapi lepas tu tak ambik port sgt kat churp2 sebab rasa ia agak memenatkan dan lama2 langsung lupa kat Churpie.Baru seminggu lepas saya teringat balik kat si churpie ni cuba2 aktif dan update.Serius,earning churpie bagi lebih memberangsangkan,kelebihan kalau ramai friends facebook dan ramai follower twitter,Insyaallah rajin update,banyak  lah dapatnya.Memang rugi bila teringat hampir setahun lebih saya tak active Churpie =(

Ini earning 5 hari dari kempen  Churpie, daftarlah sekarang DI SINI  
Sekarang,saya dah jarang nak berblogging, sebab anak2 mula tunjuk ragam bila ibunya mengadap lappy saja,jadi sebelum ber online ini menjadi faktor penderaan emosi anak2 saya,adalah wajar saya  berblogging hanya ketika bunga dan kumbang tidur.Tidak mahu kehilangan emosi anak2 hanya kerana berblogging.Rasionalnya,jangan terlalu obses mencari income hingga keseronokan berblogging hilang. Chill 



 
*anda compare sendiri earning dari Nuffnang dan churp churp,mana lebih berbaloi.
What say you?






17 comments:

  1. kedua2 acc akak ciput sgt.... kdg2 mlas nk menaip pun 1 hal jgak...

    ReplyDelete
  2. @dela : memang kadang2 malas update..ni time rajin..skrg dah mals balik

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah,rezqi,saya tak sempat lg nak pasang pape iklan kat blog saya =(

    ReplyDelete
  4. seriously jelez,,, muja aktif berchurpie dah berbulan pun tk sampai agi rm30.. hehe,, congrates kak mie!!:D

    ReplyDelete
  5. churp2 n nuffnang dua2 pun ciput...huhuu

    ReplyDelete
  6. @ibtisam,muja : rezqi jugak lah dek,tapi sometimes malasnya nak obses sgt..penat gak,untung blog yg mmg ada visitor all the time takyah susah2 blogwalking kan

    ReplyDelete
  7. @aishah : kena cari tips yg best2 kat blogger yg slalu dpt trafik tinggai,sometimes deyall rajin shared kat post..boleylah ceduk sket2

    ReplyDelete
  8. tahniah imie..rezeki tuhan tak pernah putus buat hambanya...pas nie leh la open table..hikhikhikhikhik..

    ReplyDelete
  9. @hehe tq mek,jom la daftar churpie pulak

    ReplyDelete
  10. acc nuff cam tak naik2 jak..da malas nak pk..

    ReplyDelete
  11. @cinta :nuffnang memang lembab sket..sabo jerlah kan

    ReplyDelete
  12. weee! banyaknya. Iqa punya lagi lar..dok tang situ jugak.padahal slalu jugak update acc.BE pun tak penah dpt.=.=

    ReplyDelete
  13. BE mmg liat skit dear,tp bila dah skali datang tudia rajin la pulang dtg dan pergi Be kita..cuba perhati kedudukan iklan nuff kita betul tak ikut syarat2 nya

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah..rezeki tu..tapibab nk bagi pandangan pasal dua2 ikhlas,,tak reti huhu,,saya ni betul cakap..nampak org pasang iklan nuff..saya pasang jugak..tp zero pengetahuan hehe

    ReplyDelete
  15. @suri : alhamdulillah ,mula2 dulu sy pun suke2 jer,alhamdulillah ada gak side income sket hehe,cubalah.

    ReplyDelete
  16. nak try juga la churpie ni.
    selama ni memang tak rajin sgt nak share kan.. duit yg ade pun seciput aje kat churp² tu..
    tq for sharing yer

    ReplyDelete
  17. @ietams : cubalah dear,kena rajin skit update,insyaallah.

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...