Manik oh manik..!!





Saya dah terbayang manik-manik cantik. Entah kenapa sejak masuk 3series club ni manik dah jadi sebahagian hidup saya.Cinta saya pada manik bertambah2. Kalau nak compare ngan usia 20-an dulu,haram..saya tak suka langsung walau ada manik sebiji pada baju saya khasnya baju raya.Kenapa ye? apa merasuk diriku? hantu manik? ehehe betullah banyak perkara berubah pada diri kita,mental,fizikal,jiwa hati,minat,hobi.....seiring perubahan usia kita.




Dari tahun lepas lagi saya jahit sendiri hiasan manik pada baju sendiri dan my lil dotter sufi insyirah.Tahun ni belum sempat,mungkin malam ni baru nak memborong manik2 cantik,tak sabar rasanya.Aduii sampai terbayang2 dah design mana nak dibuat..ngeh ngeh obses tul aku ni ngan manik.

Saya rasa manik yang sesuai dengan corak baju dapat menampilkan lagi kecantikan baju dan si pemakainya..betul tak..tapi jahitan dan susun aturnya haruslah kemas dan betul kaler dan jenis manik,mutiara atau batunya..


Walaupun ada suara2 sumbang mengata, 'baju kau terlebih manik ' ataupun 'ambuii...gelinya nengok biji2 kat baju hang..'.. ada aku kesah....ahakss..mulut takde insurans cam gitulah gayanya. Pesanan khidmat masyarakat:   baju saya,saya punya pasal wokey..tolong jaga baju sendiri2 sahaja! haha...Bling Bling lagi lar raya ni..till then,wassalam.





3 comments:

  1. memang cantik kan...lebih2 lagi kalau kain baju kurung tu kosng...

    ReplyDelete
  2. t'igin jgk nk ada bju yg bnyk mnik2 ni. tp xmmpu ag. hihi.

    ReplyDelete
  3. saya pecinta manik! :) baju yang murah nampak mahal bila ada manik2 kan? boleh jahit sendiri utk jimatkan kos! :)

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...