Berat badan turun mendadak | baik atau buruk?



Assalamualaikum.Berat dah turun.Tak yah susah2 gi London.London Weight Management.Kali terakhir saya naik timbang pagi tadi kul 8am.Total semua dah turun 7kg.Kali pertama saya terkesima kerana berat turun tanpa susah payah berdiet adalah sebelum ke Fraser Hills BACA SINI  hujung Februari lepas.Seluar dan baju semuanya longgar2..ek eh hakak macam takleh percaya..do believe me,saya tak berdiet atau adakah hanya dengan berangan2 diet, berat badan boleh turun?aissshhhh ekekeke its magic its magic ~ cam cik bunga slalu nyanyi.

okeh ni bukan kaki dan penimbang saya

Gembira lar sangat sambil nyanyi ~ nyanyi senang hati  ~♫♪♪ ... apesal berat turun mendadak pulak,kalau tak diet tetiba turun ngan sendirinya.Walaupun belum mencapai sasaran BMI yg sepatutnya  turun lg 5kg,tapi dalam minda macam persoalan pulak menggasak..why? the reason is why? TENGOK SINI.

Alar maybe sebab saya tengah dok breastfeeding si kecik syamim ni kowt..kan diorang cakap kalau kita susukan badan, berat badan kita boleh turun kan,logik tak?Saya makan macam biasa.selera pun ok ok jer takde sebarang perubahan..macam biasa coklat Cadbury,aiskerim Walls double Dutch dan teh tarik memang lar wajib...buruk makan kau hakak!

Nehh baru betul kaki cik bunga..

Pastu Kak Ngah saya yg tengah duk mengeram umah mak datang semput2 bwk inhaler dia,baru balik checkup kat Hospital,last appointmen doctor cakap Kak Ngah maybe ada Heart Cracked -  O mak kau ngeri dengar ni.Kesian dia,saya doakan selalu kesihatan Kak Ngah.

Tapi dia sempat mengingatkan saya,last time adik iparnya dapat kes cam saya, turun berat badan mendadak dari level gebu sampai ke level slim dan cun,bila gi checkup doktor kata ada Kencing Manis,kiraan 12 beb.! 12. Wisau ni..wisau.wisau hakak.





12 comments:

  1. waa..best ya turun sampai 5 kg..tapi nape tiba2 tu..cuba g check ya..

    ReplyDelete
  2. @ummi anum : memang wisau ni,nak gi check tapi takut heee

    ReplyDelete
  3. take ur health..ambk insuran cepat2...huuhuh

    ReplyDelete
  4. @frogos : weee... u takutkan ai jer tau..huhu

    ReplyDelete
  5. @Hani : wisau neh..takde per kowt

    ReplyDelete
  6. ok kot...saya lagi suka kalau dapat turun cam ni...tapi baik cek jugak takut ada masalah kesihatan lain...

    ReplyDelete
  7. @suraya : nak pegi cek juga cuma xtau bilenya

    ReplyDelete
  8. better cek doctor,insyaallah takde ape.

    ReplyDelete
  9. @bella :heee dah cek,takde ape.alhamdulillah.

    ReplyDelete
  10. hamboi, sukanyer dia..jeles ni..hehehe

    ReplyDelete
  11. @ikatan : suke tau kak dah slim skettt

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...