Tak sanggup baca 'kanak² dirempuh kereta bapa'




Assalamualaikum readers, pagi² hari saya dah terkesima baca berita ni. Aduih aduih mmg tak sanggup baca sampai ending, tajuk kat Metro 'Main main bawa maut' betul buat saya menangis pagi ni, rasanya dah banyak kali berita macam ni keluar, tiap kali baca tu lah saya akan sedih sampai mengalir air mata. Ini semua pasal kecuaian, termasuk takdir yg telah tersurat.Tapi rasanya kalau kita lebih aware, prihatin, inshaallah perkara begini boleh dielakkan.Parents and family budak ni mestilah lagi bersedih hati atas apa yg berlaku kan, so saya doakan mereka akan tabah dalam waktu yang sama kita semua ibu bapa dan keluarga ambil iktibar.

Saya sebagai ibu dua anak, seorang berusia 4 tahun dan yg bongsu 2 tahun,memang sipi² ngan usia budak² dalam story tu, sebab tu saya terasa tak sanggup nak baca berita macam ni, alkisahnya~si abang usia 4tahun curi² ambik kunci kereta ayahnya, nak main drive².. yelah budak kecik tak cukup umur~ aka maksudnya tak sempurna akalnya, memang totally tak boleh nak salahkan bebudak nilah kan,apa yg diorang tahu,main,main dan main nak hepi² je kan.. so kita sebagai parents lah yg kena aware selalu 200~300% kannnnnnn kannn *





No comments:

Post a Comment

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...