Atasi masalah kegatalan kulit kepala





Assalamualaikum readers. Saya nak share sikit produk saya guna ni.Hari raya lepas, saya dah tersilap guna syampu rambut. Hokey kesilapan yg disengajakan.Time raya tu mmg tak bawak syampu sendiri balik kampung, so rembat je syampu yang ada kat bilik air tu, maka bermulalah kegatalan kulit kepala. Ini mmg biasa berlaku, kalau saya tersilap guna syampu yang tak match ngan jenis rambut dan kulit kepala memang lepas tu  seminggu jugaklah kulit kepala jadi gatal-gatal.Tapi lepas tu kalau saya guna semula syampu rambut yg biasa saya guna, dia akan okey balik. Tapi nak storynya kali ni  kulit kepala makin teruk, gatal, bisul dan sampai kelemumur yg besar2 tu dah jadik..lama jugak berbulan sampai la minggu lepas saya dah tak tahan, pegi farmasi nekad cari ubat. Dah tukar macam2 syampu tak berjaya jugak.



So farmasi suggest syampu Preven dan saya kaut sekali krim gatal tu sebab taknak terus tergaru-garu cam cik M ~ cik monkey wakaka  , pakai syampu tu 3 minit baru cuci then dah kering rambut terus sapu krim gatal, alhamdulillah 2 hari guna terus baik wink*wink  terima kasih encek somi yg rajin sapu ubat gatal kat kepala isteri,,tu berkat tangan somi jugak kannnnnnn

Kalau korang ada masalah macam saya ni, cubalah syampu ni harganya around RM15 je, ni 1st time saya alami masalah kulit kepala yg agak kronik, sampaikan bila outing asyik tergaru kepala,bayangkan rambut terkepam kita pakai tudung kan, lepas tu gatal tu mengerenyam takleh nak story dah..sampai nak kuar air mata , alhamdulillah now dah back to normal.Tiada kegatalan lagi ~


5 comments:

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...