Ya ALLAH lindungi kami dari fitnah kehidupan dunia~




*entry yang saya copy paste dari facebook  Datuk Dr Maznah Hamid [antara idola saya, beliau selalu berkongsi pengalaman dan quote yang memberi inspirasi]


YA ALLAH LINDUNGI KAMI DARI FITNAH KEHIDUPAN DUNIA

Ya Allah, selawat sejahtera ke atas penghulu kami Nabi Muhammad dengan berkat berselawat ke atasnya akan menyelamatkan kami daripada seluruh kesukaran dan kebinasaan dan menyempurnakan semua dengannya semua hajat kami, juga membersihkan dengannya daripada semua kejahatan dan mengangkatkan kami dengannya di sisi-Mu setinggi darjat dan membolehkan kami mencapai tinggi matlamat semua kebajikan ketika hidup juga selepas mati.


Ya Allah, selawat sejahtera juga ke atas keluarga, sahabat baginda dan kesejahteraan yang banyak kepada mereka semua dengan rahmat-Mu wahai Tuhan yang maha mengasihani daripada segala yang mengasihani.



Ya Allah, anugerahilah kami kemampuan memanfatkan pendengaran, penglihatan dan kekuatan kami dalam jalan Engkau redhai . Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih, kami bermohon demi kekuatan dan kuasa-Mu- kiranya Engkau menganugerahi kami kekuatan dan kemampuan dari kekuatan dan kuasa-Mu itu sehingga menyentuh semua potensi lahir dan batin kami serta anggota badan kami. Dengannya kami mampu dan kuat melaksanakan apa yang Engkau wajibkan kepada kami. 



Ya Allah, Kepada Mu jua kami berserah. Wahai Tuhan Kami, janganlah Engkau jadikan kami landasan fitnah kesengsaraan bagi kaum yang zalim ganas. Dan selamatkanlah kami dengan rahmat Mu dari angkara kaum yang kafir.



Wahai Tuhanku, aku berlindung kepada Mu dari hasutan syaitan-syaitan. Dan aku berlindung kepada Mu, wahai Tuhanku, supaya syaitan-syaitan itu tidak menghampiriku. Ya Tuhan ku, janganlah Engkau jadikan kami sasaran fitnah dan peliharalah kami juga dari membuat fitnah.



Ya Allah, aku berlindung kepada Mu dari azab kubur, aku berlindung kepada Mu dari azab neraka jahannam, aku berlindung kepada Mu dari fitnah kehidupan dunia dan kematian, dan berlindung kepada Mu dari al-masih Dajjal.



Hanya kepada Mu kami bersujud dan berserah.



Amin...Amin..Amin Ya Allah!






1 comment:

  1. Zmn skrng byk sgt fitnah khen
    Sampai tataw yg mana 1 betui yg mana fitnah
    Moga kiter terhindar IA

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...