No more Facebook ..!

Assalamualaikum.

Ini entry ketika saya bengang tahap gaban! Bulan Ramadhan tak baek nih. Facebook berjaya membengangkan saya.. arrrgghh  ggrrrrrr   ttskkk tskk sobb sobb.Saya sudah deactivated Facebook! Kenapa? Ni bukan salah encek facebook kerana dicerai talak 3! tetapi salah penggodam yang terlebih rajin menghuru harakan privacy orang lain!

Dua tiga bulan lepas Facebook saya telah di godam godak gedek2 kan.bengang sungguh saya.Time tu saya cuma dapat detected beberapa maklumat peribadi telah ditukar. Antaranya working - at tupperware house =P  sewel ape aku jual tupperware pastu beberapa hari kemudian ramai pula yg accepted  saya as a friend, apekedehalnya saya tak pernah request pown... hah hangin satu badan.. try cek kat msg sent kot2  si penggodam kurang ajar ni ade sent mesej gedik2 ker kan.. ok xder plak... relax sket.

walaupun dah agak malas layan facebook..tapi belum niat nak ceraikan lagi..

tiga empat hari tak online fb tetiba arini bila saya online..ekeleh..bengangnya bila tetiba terjumpa status profile fb saya didagangkan sebegitu rupa.Kononya saya dah passed away dan macam2 kata2 aluan di tulis,maka ramailah yg shared kan di wall diorang tu.paling best photo my dotter dipergunakan.Haram betol.terus kau nyah deactivated sudah!

Saya tak marah facebook.marah la jugak tapi  untuk penggodam ni,selamat menjalani hari2 penuh pembalasan walau siapa pun kamu.. apa kamu lakukan tak membanggakan langsung..sungguh simpati insan seperti ini..bertaubatlah!

Itu sahaja.Okey dah tak marah dah - saya marah kejap jer pown .Smile ^lalalala^

22 comments:

  1. tula pasai.. FB skang dah macam x selamat.. senang sangat digodam.. virus pown da banyak.. HUHU


    MySuaraBlog: Segmen Di Mana Anda Beraya Tahun Ini Bersama Phat Corner

    ReplyDelete
  2. memang sabor jer.. org lain buat segmen raye..saya plak gaban buat segmen fb..cam basi jer huhu =P

    ReplyDelete
  3. org cm 2 kite sumpah jd katak je .

    ReplyDelete
  4. org cm 2 kite sumpah jd katak je .

    ReplyDelete
  5. ooo..macam2 skrang..
    bahaye ni..

    ReplyDelete
  6. yargh.. memanh geram amat..tapi nak menyumpah di bulan pose ni agak boleh kawal kesabaran lagi..takpe Allah balas segera.. gRRR.. hati2 gambar2 kita dlm fb..!!

    ReplyDelete
  7. laa...mcm ni plak kisahnya FB..mcm2 hal...niat nk berhubungan dgn kwn2 lama jauh dan dekat dah terbantut

    ReplyDelete
  8. apa kejadahnye la kn dy hack org pnye fb!

    ReplyDelete
  9. FB skrg ni banyak betul virus terutama thru application. Hackers pun senang ja hack profile kita. Even tho FB dah update privacy setting dia tapi tetap sama.

    ReplyDelete
  10. jangan marah2 ye...

    Anyway, Selamat Hari Raya

    ReplyDelete
  11. @O'gosh

    tak marah dah..fb bukanlah penamat hidup kita dear.. slamat hari juga..

    ReplyDelete
  12. @SimplySeoul

    i dah tukar password many time. bosan lar camgini.. malas ber fb lagi

    ReplyDelete
  13. riya pun ada kena gakkk benda ni . tak tau la sapa yang buat :(

    ReplyDelete
  14. biar betul..bukan giler kentang lagi facebook ni..dah otai gaban..huhu

    ReplyDelete
  15. bagus pun da deactivate..kalau kita fikirkan balik ada 1001 sebab kenapa kita perlu deactivate fb...aku pun da deactivate gak,haha..=)

    ReplyDelete
  16. salam..

    tak patut betul irg yg hack akaun fb awak ni...memang tak patut.

    ReplyDelete
  17. uhh , saya punn pena kena . Habis tpaksa tuka new email . huhuu
    tulah , nak bhati2 pun susah dahh skrg .
    anyway , ziarah balas knjungan kamu (:

    ReplyDelete
  18. sabaq na.. biase la tu.. org dengki kot..
    hheehe..

    ReplyDelete
  19. sekarang dah terlalu ramai orang menyalahgunakan teknologi yang tercipta untuk memudahkan kita. apa yang penting, kesedaran dalam menggunakan kemudahan dan teknologi. tapi, kesedaran - bukan satu benda yang mudah... haih...

    ReplyDelete
  20. fb buat saya pening kepala,tapi yargh its totally rite tech ada baik buruknya,kena open minded n just terminated kalau ia bawak keburukan.what comes around,just let it goes around..fb bukan segalanya utk ku.. =D tq for all the comment yarghh dear!

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...