AKU MEMILIH UNTUK 'HEPY'

Assalamualaikum,
>sehari suntuk ni aku 'mengupdate' blog.Bukan ape tau,kengkadang tu aku tengok blog aku ni cam zoo pon ade..time pepagi celik mata tengok blog pulak aku rasa hepy..sebab colourfull [ aku mmg suka fancy n kaler2 ni > anyway kena gak berpada2 kan]..kaler2 ceria bagi motivasi gak kat aku yg pemalas ni..huhu kiranya poyo lar aku ni memuji blog sendiri..alar aku tak kesah pon apa kate orang..tapi logik lar aku dah mulai busssan ni nak tukar template kot..berselerak ni aku poning pun ade gak..
>banyak gak aku blajar benda2 baru  arini..alhamdulillah,kiranya ini pon cam hidayah dari Allah swt juga kan..bila kita blajar sesuatu yg baru dan memberi manfaat dalam hidup..contohnya : Bila aku baru tahu tentang sesuatu,terus aku terfikir..lambatnya aku dapat tahu..orang lain dah tahu  dulu,maknanya aku dah agak ketinggalan..next time aku perlu lebih sensitif,berdaya saing dan explore.
>hurm.. lagi perkara paling aku hargai hari ini adalah aku membuat keputusan untuk membuat anjakan paradigma..heheh insyaallah :) Berazam untuk membuat hijrah fizikal n mental kepada sesuatu yg lebih di redhai Allah.


 




>Akhirnya,kesimpulannya adalah aku memilih untuk hidup gembira,bahagia dan menghargai orang lain..dalam erti kata lain..aku ingin mensyukuri segala nikmat yang telah Allah swt berikan..memandang positif atas segala kesukaran dan ingin terus melangkah dengan cekal .Amien.





p/s : bila kita gembira,kita akan menggembirakan orang2 disekeliling kita..memancarkan aura positif dalam diri dan insan lain..bila kita bahagia,itu adalah sebagai harta yg tak ternilai...dan harta perlu kita cari sendiri..begitulah jua dengan bahagia!



3 comments:

  1. Turn to Allah
    He’s never far away
    Put your trust in Him
    Raise your hands and pray
    OOO Ya Allah
    Guide my steps don’t let me go astray
    You’re the only one that showed me the way..
    Insyaallah :-)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...happy ja dgr entry neh....jgnsedih2 yer...take care...

    ReplyDelete
  3. Jangan sampai sedetik pun kita lupakan Allah,na'uzubillahiminzalik..
    tq kengkawan bg komen.. luv u!

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...