Kisah Rita Rudaini dan Aidil Zafuan Makan di KFC.




Mana nak baca dulu ? Kisah Rita Rudaini atau Makan KFC ?ahah,kalau saya pilih KFC dulu,weee nak baca story Rita Rudaini dulu ea, okey boleh je labu.Dua tiga arini asyik kuar story Rita nak kena cerai ngan hasben Aidil Zafuan kan ..sedih tu baca story cerai berai.




Saya rasa suami Rita Rudaini sangat tidak gentlemen kerana hanya mampu hantar SMS untuk menyatakan dia ingin menceraikan Rita.oho kasihan Rita.Semoga semuanya baik2 sahaja walaupun selepas diceraikan, lagipun what comes around goes around..Rita masih cantik jelita untuk dapat pengganti selepas ni. Bagaimanapun ini kata Rita :
"Ingin saya tegaskan yang saya akan lawan dengan apa cara sekalipun dan saya akan pastikan anak-anak akan terus bersama saya. Setelah apa yang berlaku ini biarlah mereka membesar di bawah tanggungjawab saya, namun saya tidak akan menghalang sekiranya suami ingin bertemu mereka. Jika dia berani, dia lawanlah sebab kalau dia boleh lari tinggalkan kami anak-beranak, macam mana kalau dia mengambil hak jagaan anak-anak dan kemudian bila ada masalah, adakah dia akan meninggalkan mereka seperti sebelum ini? "

Lagi kenyataan Rita,dia redha dengan apa yang berlaku,jadi kita doakan yg terbaik buat mereka.
"Sudah tentu saya kecewa kerana sebagai isteri sudah tentu saya memerlukan seorang suami yang berfikiran matang dan menjadi pelindung kepada keluarga. Bukan terus menghilangkan diri sekiranya menghadapi sebarang masalah. Lebih-lebih lagi dia lari meninggalkan saya dan anak-anak tanpa sesen pun. Dulu, saya boleh bersabar dengan sikapnya kerana saya seorang diri, tapi kali ini saya tidak boleh bersabar kerana dua anak saya turut terbabit dengan masalah kami. Saya rasa dia macam dayus bila tinggalkan kami begitu sahaja."

Ni story pasal KFC Thailand mengeluarkan permohonan maaf selepas rakyat negara itu mengkritik satu mesej yang ditulis di laman sosial Facebook miliknya. Mesej itu menggesa orang ramai supaya orang ramai pulang ke rumah dan memesan ayam KFC. Ia ditulis ketika orang ramai panik dan bergegas pulang berikutan berlaku dua gegaran di Aceh, Indonesia yang mencecah kekuatan 8.6 pada skala Richter semalam. Syarikat itu menulis mesej yang berbunyi: "Cepat pulang ke rumah dan ikuti perkembangan terkini berita gempa bumi dan jangan lupa untuk memesan menu KFC kegemaran anda." Ia nyata mengundang komen-komen marah yang menyifatkan KFC Thailand tidak sensitif dan mementingkan diri sendiri. Mesej itu kemudian dibuang dan digantikan dengan permohonan maaf.




Sumber| credit Kosmo!Online

13 comments:

  1. sedeh tgk rita n kfc tu ayat mcm bgurau, tp sbenanye myakitkan hati. hehe. :)

    ReplyDelete
  2. urmmm rasanyer ituew la terbaek buat rita ni...dah x nmpk jln lain...semoag bahagia menanti dia inshaallah

    ReplyDelete
  3. alahai tak settle lg rupanya prblm diorg. hurmmm

    ReplyDelete
  4. x per laaa rita pun memang cantek mesti dijodohkan dengan orang yang lebih better. apa pun kena tabahkan hati n terus pandang ke depan. kalo dah tak bahgia dipaksa bersama pun tak kan selesai masah. :)
    sama sama doakan mereka bahagia ngan life masing masing

    ReplyDelete
  5. ai prefer rita than ayu raudhah,cam gedix jer kan..xperlah rita..suami u belum cukup matang kowt muda sgt..tp actually depends pd akal bukan usia kan..betui kan

    ReplyDelete
  6. kecewa sgt,,,kawin cerai dipandang mudah oleh generasi sekarang..huhuhu

    ReplyDelete
  7. apadaaaaaa KFC...camtu pon jadik.
    sian rita, tak patot kot dia dibuat begitu.

    jom le join contest nih, hehhe

    http://cintazulaikha-ummi.blogspot.com/2012/04/contest-walid-dan-ikha-bubble-dialog.html

    ReplyDelete
  8. macam tu la kalau dapat suami muda...belum tentu matang nak buat meneraju rumah tangga...

    ReplyDelete
  9. @ogosh : huhu usia sebab runtuh tangga? boleh jadi

    ReplyDelete
  10. turut terasa sedih dgn berita rita..semuanya telah di atur oleh NYA..

    ReplyDelete
  11. @ikatan n badrina : doakan terbaek utk rita

    ReplyDelete
  12. Tua ke muda ke sama aje, yang penting tanggungjawab kita, kasihsayang kita terhadap anak-anak dan isteri kita. Orang tua-tua kata Lahir satu anak maka tumbuhlah satu pemikiran dan kasihsayang, dan begitulah seterusnya.

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...