Misteri Gua Kristal | gua Kryptonite Superman ?


Memang serius terkesima. Ini memang mirip gua Kryptonite dalam cerita Superman.Pemandangan gua yg indah ni sebenarnya berada beratus kaki bawah tanah di “The Chihuahua Desert” Naica, Mexico. Suhu di sini bukan sejuk macam seperti mata kita bayangkan,tapi sebenarnya panas ,kira-kira 44 darjah Celsius !Jom menjamu mata dengan keindahan ciptaan Allah.

Crystal cave, gua kristal,

Kristal terbesar yang ditemui di Naica berusia 500,000 tahun.


Anda rasa,kristal2 ini keras dan tajam atau lembut bila di sentuh ? cuba teka.. hehe saya serius tak tahu,ada sumber kata keras ada pula kata lembut..cuba gugel!

Crystal cave, gua kristal,

Gua misteri ini ditemui kira2 sepuluh tahun yang lalu oleh sekumpulan pelombong.


Dianggarkan, ketulan batu yang paling besar seberat 55 tan.


Ini antara keajaiban alam yg Allah ciptakan.

Crystal cave, gua kristal,

Subhanallah,sentiasalah kita memuji kekuasaan dan keindahan ciptaan Allah SWT.


Kawasan gua yang dipenuhi ketulan kristal gergasi itu telah ditutup dan dikawal rapi oleh pihak berkuasa Mexico. 


Setakat ini, tiada siapa yang tahu kisah seterusnya mengenai gua tersebut.



Amacam? sama takkk.. hehe dah kata dah.. 




6 comments:

  1. dieorg jmpe gua neh dlu..bru buat cite superman

    ReplyDelete
  2. @Encik Axixou : tu ler pasal..mmg sama superman curik idea gua kristal sket2 kot

    ReplyDelete
  3. @ibtisam : cantik dan misteri kan

    ReplyDelete
  4. subhanallah,, bile la nak tengok benda magnificent ni depan mata,, akak,, hadiah akak dah sampai!! hehe,, tq akak,, tapi muja tak tengok agi,, dok kt umah,, muja kat ipg :(

    ReplyDelete
  5. @muja : subhanallah,indahnya ciptaan Allah.Harap2 tak rosak hadiah tu kan..

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...