Cara tingkatkan trafik blog anda.

Assalamualaikum.ahah mesti ramai yang suka klik kat title yang macam nikan.saya sendiri selalu search google untuk title2 cliche cam gini.Maklum sajalah trafik blog ala kadar je.. kena blogwalking lebih baru up sket trafik..sometimes bila publish post yang tajuk gempak baru jamp skit trafik.. uhuh ayat perasan neh!



Mari kita tingkatkan usaha untuk up trafik dengan cara-cara seperti berikut,dah praktik,kemudian kita compare  adakah trafik kita benar2 ada perubahan..amacam?ada bran? eheh.. layan siapa yg sudi...tak nak pun awak punya suka okey dear!


  • Tulis entry menarik,kurangkan copy paste dan ayat audience centre.
Entry mahu best dear,tak latest sangat  pun tak jadi masalah asalkan isinya bagus boleh buat readers terus nak baca.Tajuk pun kena okey,ni kita story kat SEO nanti ok.Jangan terover copy paste..ciplak karya orang lain, bimbang readers dah 'cam biasa jer ayat neh' haa tak ke bosan gitu.ayat audience centre maksudnya readers boleh merasai bagaikan berada dalam situasi yang kita ceritakan tu..alahh takkan tak paham kot ala2 emphaty gitu..ada paham?

  • Cuba bertukar RSS feed
Ahah yang ini saya praktik kan,alhamdulillah ada sedikit improved,senang cite saya terpaksa buat satu entry and offer siapa sudi bertukar RSS feed ni untuk diletakkan pada blog kita.Nak tahu apa dia?sila klik sini.

  • Rajin update entry dan rajin juga ping!
Tak kuasa nak paksa orang lain menulis entry yang berlambak setiap hari,tapi kalau anda ada kemahuan atau rasa terdesak nak upkan trafik,draft lah entry sebanyak mana bila2 masa boleh auto publish,klik sini untuk tahu cara autopublish post. Setiap entry baru,rajin2 lah ping kan ke mana2 platform contohnya busuk.org ataupun innit  tujuannya supaya entry kita cepat terindex oleh search engine macam google.


  • Rajin2 lah memberi komen di blog orang lain
Selain rajin blogwalking,memberi komen dan tinggalkan links,ini secara tak langsung memberi backlink pada kita,jangan lupa tinggalkan link pada shoutbox-makesure link addres tu betul okey! Okey lagi satu jangan lupa update link kamu pada profile follower..ini serius kena buat klik sini nak tahu caranya! Bila reader komen ,kita sewajarnya reply untuk tunjuk respon dan kemesraan kita..okey gitu?ahah.

  • Update status di facebook dan twitter
Alang2 hari-hari menebeng kat laman sosial tu,jangan lupa sharekan aktiviti blog atau entry terbaru kita..rugi kalau tak buat!

  • SEO mesti ada!
Apa itu SEO - Maksudnya Search Engine Optimization-nanti kita cerita lebih lanjut pada entry akan datang yer.Tapi cerita pendeknya,kalau dapat kuasai ilmu SEO maka insyaallah tercapailah upkan trafik  seperti yang diimpikan tu..Nih masih banyak nak study lagi..ngeettt.


Baca ini pulak jom:


5 comments:

  1. sume wat da tapi tak bnyk beza


    takpela

    blogging utk kepuasan

    ReplyDelete
  2. x faham sebenarnyer...tp yurn blog untuk kongsi entry pd blogger lain...tq information

    ReplyDelete
  3. yup, watever it is,matlamat blogging untuk kepuasan diri

    ReplyDelete
  4. thanks! nice entry ni! keep it up! ;) tringin juga nak merasa traffik tggi, heheh jom singgah ;)

    LATEST ENTRY : Meet Lisa Surihani (Ombak Rindu) at TGV Wangsa Walk

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...