Wanita ini ada 5 suami sekaligus~






Isteri yang berkahwin dengan LIMA saudara:  Rajo Verma, 21, tinggal dalam satu bilik dengan suami-suaminya serta seorang anaknya. Berasal di Utara India , isteri muda ini menghabiskan setiap malam dengan suami yang berbeza.Dia tidak tahu yang mana satu  adalah bapa kepada satu-satunya anak lelaki mereka.Perkahwinan ini dipanggil Poliandri, mungkin kelihatan pelik, tetapi ia adalah tradisi  di kampung kecil berhampiran Dehradun dimana mereka boleh berkahwin dengan   adik beradik suami pertama.


Rajo dan suami Guddu pertama berkahwin dalam perkahwinan Hindu yang disusun empat tahun lalu.Sejak itu, dia telah berkahwin Baiju, 32, Sant Ram, 28, Gopal, 26, dan Dinesh, 19 -yang paling baru berkahwin.

'Kita semua mempunyai hubungan seks dengan beliau tetapi saya tidak cemburu,' suami pertamanya Guddu - yang kekal pasangan rasmi sahaja - katanya. 'Kami satu keluarga besar yang bahagia.'


Tradisi purba Hindu poliandri pernah diamalkan secara meluas di India, tetapi kini hanya dipatuhi oleh minoriti.Ia melihat seorang wanita mengambil lebih daripada satu suami, biasanya di kawasan-kawasan yang dikuasai lelaki.Dalam poliandri persaudaraan wanita itu dijangka untuk berkahwin setiap saudara suami asalnya.Ia dianggap telah timbul dari bahasa Sanskrit popular epik Mahabharatha, yang melihat Draupadi, anak perempuan Raja Pancha berkahwin lima saudara.Amalan ini juga dipercayai menjadi cara menjaga tanah pertanian dalam keluarga.


Rajo berkata dia tahu dia telah dijangka untuk menerima semua suami,seperti ibunya dulu  juga telah berkahwin dengan tiga adik-beradik bapanya.Beliau berkata mereka tidur bersama-sama setiap malam, tetapi memberitahu  mereka tidak mempunyai katil, hanya 'banyak selimut di atas lantai'.Beliau menambah: 'Saya mendapat lebih banyak perhatian dan kasih sayang berbanding  isteri-isteri yang lain didunia'. sumber http://www.dailymail.co.uk








1 comment:

  1. fuh....satu pun x tertanggung bz nak melayan...nikan pulak ramai2....cemana la diorang boleh kompromi tu eh....

    ReplyDelete

thank you for ur comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...